05 august 2022

Tõnis Vilu - Libavere (2018)

***

Uidasin metsas mustuka
ämber kätus ja olin vast
kuuene ku esimest krda
mõtlesin ett jajaa ma saa
tätsa üksi kah hakkama.
Üskindus on sellest aiast
piale nigu väike narks.
Vahest nagu tahass
jällegist süstalt ja viskan
kotti selga ja lähen är
mõnes ajas. Mõtsin
kunagist et bio-logia
või et selle elukesekese
jaoss on ütsindus nigu
patt. Ikka pead sa teistega
koos olema ja elu edasi
vedima. A siis ma mõtsin
et a mina ole kah ju elu
ja elu ossa. et ju siis
elo tahab kah üksi olla.
Voolab musees nigu vesi
Kõik mis ma teeen on elu
elu on eluspüsmine pmts.
Et sis nii nagu ongi.
Elu tahab elust eemal olla.
elu tahb tänavatele uusi
nimesi panna. elu tahass
enese ette assfaltile süljata.
Elu tahab küsüda "missa
mõtled ku kuuled tänaval
aint omi sammusid ?".
Mina agga tahan irrmsasti
vastata ""Mitte ku midagist
ei mõttle!! !"...


***

Se aeg närib mu mõttteid
need inimesed nõrvivad mu
mõtteid , se lõpakas närb
mu motteid ja
mitte muffigi en jää alles.
Pläkutavd ja plökutvaad ühelt
poolt ja teeselt poolt, kajab
siit-ja-sealt, Maisaa sõnagi
lõppetada ja kõikk mu 
aju ole üks mõtetu pudru.
Tervitused Libaverets!
oh Kallis kallis mu kullakallis
vedelemme täna õhta vaikuss
lihtsalt niisam


***

Taivas köhhib rögisedeseds ja
päikene paistab minu seees.
kohhutvalt kurbb on kui aint
ilosad asjad on need mis ma
eii mõista.. Katsun noid sis
omass teha, olen päikest nõnna
kaua vahtind et ku ma lõpuss
Sinu puole vaadan sis näen
aint ühte erredat kumavatt
sõõri, Se olegi armastuse soojus
süggaval sisims. Nad ütli et
se on häste nunnu et ma sind
oma päikeseks kutsu -- a see
onngi päriselt kaa nii, ma
mõttlen seda vägagi pärisetl. 


PS: Otsustasin, et luulekogude puhul kirjutan lihtsalt välja kolm luuletust. Äkki need meeldivad ka sulle? Kui alguses lugedes aju ei taha koostööd teha, siis nii 3-5 luuletuse möödudes käib klõks ära ja etassi lähe jubba luddinal.


Andmed:
Tõnis Vilu, Libavere: mõned üksikud luuletused, Häämaa, 2018, lk 68 

Linke netiilmast:
Henrik Sova arvustus Keeles ja Kirjanduses
Pille-Riin Larmi arvustus Sirbis
Mirjam Parve arvustus Müürilehes
Mikael Raihhelgauzi arvustus Värskes Rõhus

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar